rtland-samh?llet, d?r Nike ut?var

classic Classic list List threaded Threaded
1 message Options
caicai2017 caicai2017
Reply | Threaded
Open this post in threaded view
|

rtland-samh?llet, d?r Nike ut?var

Det ?r ett ?dmjukt bakslag f?r ett f?retag som ?r k?nt ?ver hela v?rlden och har byggt sitt varum?rke kring den inspirerande slogan "Just Do It." ?ven www.robertrizzo.nl om #MeToo-r?relsen har lett till fall av enskilda m?n, den typ av svepande ?versyn som uppst?r vid Nike ?r s?llsynt i f?retagslivet och illustrerar hur internt tryck fr?n anst?llda tvingar ?ven stora f?retag att snabbt ta itu med arbetsplatsproblem. Eftersom kvinnor och m?n forts?tter att framf?ra klagom?l har Nike b?rjat en omfattande ?versyn av sina personalresurser, vilket g?r f?rvaltningsutbildningen obligatorisk och reviderar m?nga av sina Nike Air Presto Womens interna rapporteringsrutiner. Medan toppledarnas avg?ng har blivit t?ckta i nyhetsredovisningar, inneh?ller New York Times nya rapportering, inklusive intervjuer med mer ?n 50 nuvarande och tidigare anst?llda, det mest noggranna redog?relsen f?r hur missn?je bland kvinnor festerde och l?t dem k?nna sig ignorerad, trakasseras och stymied i sin karri?r. Tiderna tittade ocks? p? kopior av tre klagom?l Nike Roshe Run Womens till m?nskliga resurser. "Jag kom fram till att jag som kvinnlig inte skulle v?xa i det f?retaget", sa Francesca Krane, som arbetade i fem ?r i Nike: s detaljhandelsdesignomr?de innan han l?mnade i 2016. Hon sa att hon blev tr?tt p? att se att m?n blir fr?mjad till jobb framf?r kvinnor som hon k?nde var lika eller b?ttre kvalificerad. M?nga av de intervjuade, ?ver flera divisioner, beskrev ocks? en arbetsmilj? som drabbades av kvinnor. Nike Air Presto Dames Tre personer sa till exempel att de p?minde om tider n?r manliga ?verordnade h?nvisade till personer som anv?nde en vulg?r term f?r kvinnors k?nsorgan. En annan anst?lld sa att hennes chef kastade Nike Air Max Classic BW Dames sin bilnyckel till henne och kallade henne en "dum tik". Hon rapporterade h?ndelsen till m?nskliga resurser. (Hon ber?ttade f?r sin syster om det d?, systern bekr?ftade.) Han fortsatte att vara hennes Nike Air Max 90 Mens Blue handledare. De flesta av de personer som pratade med The Times insisterade p? anonymitet, med h?nvisning till avtalsf?rhandlingar eller en r?dsla f?r att bli ostracized i branschen, eller i Portland-samh?llet, d?r Nike ut?var otroligt stort inflytande. Vissa har makar eller familjemedlemmar som fortfarande arbetar d?r. Som svar p? fr?gor angav Nike sina problem som begr?nsade till "en insul?r grupp av chefer p? h?g niv?" som "skyddade varandra Nike Air Max 1 Womens och s?g motsatt s?tt". "Det ?r inte n?got vi kommer att tolerera," sade en talesman, KeJuan Wilkins. I ett uttalande sa Parker att den stora majoriteten av Nike anst?llda arbetar h?rt f?r att inspirera Nike Air Max 90 Womens Turquoise och tj?na idrottare ?ver hela v?rlden. "Det har lidit mig att h?ra att det finns fickor i v?rt f?retag d?r beteenden som inte ?verensst?mmer med v?ra v?rderingar har hindrat vissa anst?llda att respektera Nike Air Max 2017 Dames och g?ra sitt b?sta arbete", sa han. F?r Amanda Shebiel, som l?mnade Nike i september efter ungef?r fem ?r hos f?retaget, ?r l?fte att ta itu med l?ngvariga systemproblem v?lkomna, men sena. "Varf?r tog det en anonym unders?kning f?r att g?ra f?r?ndring?" Fr?gade hon. "M?nga av mina kollegor och jag rapporterade incidenter och en kultur som var obekv?ma, st?rande, hotande, or?ttvisa, k?nsf?rdelade och sexistiska - hoppas att n?got Nike Air Max 90 Womens Black skulle f?r?ndras som skulle f? oss att tro p? Nike i